0
0.00

Menu

Koszyk

Twoje konto

Przeczytaj nasz Blog...

Dowiedz się o nowościach w świecie ekskluzywnych zegarków.

Longines - elegancja i precyzja

Ponadczasowa elegancja firmy Longines, obecnie jednej ze spółek Swatch Group, opiera się na bogatym, stale aktualizowanym dziedzictwie projektowania

Longines - elegancja i precyzja

Mieszcząca się od 1832 r. w Saint-Imier, spółka „Compagnie des Montres Longines Francillon S.A.” zawsze pozostawała w bliskich i pełnych zaufania stosunkach z osadą, która obserwowała jej wzrost i osiąganie znaczącego miejsca pośród wiodących światowych firm produkujących zegarki. Wraz ze swoim technicznym i estetycznym dziedzictwem, pod względem, którego nie ustępuje żadnej innej firmie na świecie, Longines, w 2007 r. świętuje swoje 175-te urodziny. To znaczące wydarzenie daje firmie Longines idealną okazję, aby spojrzeć z perspektywy na swoje wybitne osiągnięcia i ambitne cele.

Wyjątkowe doświadczenie w dziedzinie produkcji zegarków, zdobywane przez lata przez zegarmistrzów i projektantów Longines, wynika z długiego procesu prób i błędów, który umożliwił im ostatecznie opanować technikę pomiaru czasu. W trakcie ewolucji od prostej “comptoir” (faktorii) do w pełni rozwiniętego przedsiębiorstwa produkcyjnego, firma podporządkowywała swoją produkcję wymagającym standardom estetycznym, które dzisiaj, nadal stanowią jej wizytówkę. W 1832 r.,Auguste Agassiz wkroczył w świat pomiaru czasu, łącząc swoje losy z faktorią istniejącą w wiosce Saint-Imier, przejmując wkrótce cały interes, który nazwał, „Agassiz & Compagnie”.

W tym czasie, przedsiębiorstwo było prowadzone w dominującym wówczas systemie przemysłu wiejskiego, opartego o pracę akordową, wykonywaną przez osoby wytwarzające lub przetwarzające części zegarka w swoich własnych domach na rzecz pośrednika, który dostarczał im półwyroby lub nieobrobione części, a potem odbierał i płacił za wykończone części. Firma odkryła wkrótce sposób, aby wprowadzić swoje zegarki na dalekie rynki, nie tylko w Ameryce.

W latach pięćdziesiątych XIX-go wieku, siostrzeniec Agassiza, Ernest Francillon przejął przedsiębiorstwo od swojego chorego wuja, koncentrując się na zwiększeniu i poprawieniu produkcji standardowych modeli zegarków. W 1862 r. przemianował on przedsiębiorstwo na firmę pod nazwą: “Była Firma Auguste Agassiza, Ernest Francillon, spadkobierca” dodając swoje własne nazwisko do nazwiska swego wuja, uznając istotną, pionierską rolę tego ostatniego. Przejmując z dnia na dzień zarządzanie, Francillon szukał sposobów poprawienia i usprawnienia produkcji swoich zegarków, która prowadzona była wówczas w wielu różnych miejscach. Jego pomysł polegał na zgromadzeniu wszystkiego pod jednym dachem, na wizji fabryki, w której metody mechanicznej produkcji i montażu umożliwiłyby mu wykonywanie i wykańczanie zegarków w jednym zintegrowanym procesie. Myśląc z tej perspektywy, Francillon zakupił dwie przylegające do siebie działki, w miejscu znanym pod lokalną nazwą jako Les Longines, na prawym brzegu rzeki Suze, która płynie w dolinie Saint-Imier.

Do 1867 r., Francillon przekonał niektórych swoich pracowników akordowych, aby przenieśli swoją działalność do jego nowo wybudowanej fabryki i zaangażował swego młodego krewnego, inżynieraJacques Davida, aby ten pomógł mu obmyślić narzędzia i maszyny, których potrzebują do poprawienia procesów produkcyjnych.

Pomimo różnych, początkowych niepowodzeń, powodzenie fabryki Longines wzrastało, dowodząc słuszności pierwotnej, śmiałej wizji. Mechanizacja procesów produkcyjnych była z powodzeniem wdrażana, dzięki talentowi Jacques Davida przy wymyślaniu i konstruowaniu wszelkiego rodzaju urządzeń, które znajdowały zastosowanie przy wykonywaniu zadań przez zegarmistrzów i które poprawiały jakość ich pracy.

David, będąc zdolnym inżynierem przekonany był o zaletach produkcji mechanicznej. Odbył on podróż na Wystawę Światową, która miała miejsce w 1876 r. w Filadelfii i powrócił, aby napisać sprawozdanie, które wywołało wówczas szeroką debatę w szwajcarskim przemyśle zegarmistrzowskim. Od 1870 r., wybory związane z uprzemysłowieniem, podjęte przez Longines okazały się trafne i spółka stale się rozwijała, aż do lat trzydziestych XX-go wieku.

Kolejne budynki musiały być regularnie adaptowane do potrzeb rozwijającego się przedsiębiorstwa, które do roku 1911 zatrudniało już ponad 1.100 osób i sprzedawało swoje zegarki na całym świecie.

Winged Hourglass (Uskrzydlona Klepsydra), symbol zegarmistrzowskiej innowacji i fachowej wiedzy

Przez długie lata, różne techniczne projekty badawcze firmy spotykały się z tak dużym uznaniem zagranicą, że Longines mógł być uznawany za „wiodącego zdobywcę nagród” na międzynarodowych wystawach, aż do Wystawy w Barcelonie w 1929 roku. Zgromadził nie mniej niż 10 Nagród Głównych(Antwerpia 1885, Paryż 1889, Bruksela 1897, Paryż 1900, Mediolan 1906, Brno 1914, Genua 1914, Paryż 1925, Filadelfia 1926 i Barcelona 1929). Efektem korporacyjnej tradycji innowacji technicznej firmy Longines był pierwszy cybernetyczny kwarcowy, elektroniczny zegarek na rękę, po raz pierwszy w historii zaprojektowany przez własne laboratoria badawcze wytwórcy zegarków.

Jednakże duch innowacji Longines wykroczył daleko poza technologię zegarmistrzowską. Posiadacz najstarszej i do dnia dzisiejszego niezmienionej marki, zarejestrowanej w Światowej Organizacji Własności Intelektualnej, Longines jeszcze przed rokiem 1867 przyjął swój symbol Uskrzydlonej Klepsydry, jako znak jakości i narzędzie ochrony przed podróbkami, jakich ofiarą w coraz większym stopniu padały jego czasomierze.

Reputacja, prestiż i potwierdzona jakość Longines przyciągają wciąż rosnącą liczbę znanych w świecie osobistości – głowy państw i członków rodów królewskich, gwiazdy filmowe i znanych artystów, wybitnych sportowców i wiele innych wybitnych znakomitości, które dołączyły do długiej listy osób, które zaufały marce z Uskrzydloną Klepsydrą.

Służą sportowcom i pionierom

Na podstawie swojej własnej wiedzy fachowej,Longines stopniowo budował szczególnego rodzaju relacje ze światem sportu. Od 1896 roku w Atenach, firma była ściśle kojarzona z ogólnoświatowym rozwojem sportu, czternaście razy mierzyła czas podczas Igrzysk Olimpijskich, począwszy od Olimpiady w Oslo w 1952 r.

Partnerstwo to sprawiło, że firma opracowała szereg innowacji i wynalazków, umożliwiających jej określanie i pokazywanie najlepszych czasów podczas rywalizacji sportowych. W 1912 podczas Szwajcarskiego Federalnego Mitingu Gimnastycznego, wprowadziła automatyczny system pomiaru czasu „złamanej mety” (broken wire).

W 1952, Photogines opracowany przez firmę był pierwszym urządzeniem umożliwiającym wizualizację linii mety podczas pomiaru czasu. Do roku 1960, Contifort połączył funkcje ruchomych obrazów i pomiaru czasu. Te i inne innowacyjne wynalazki w niemałym stopniu przyczyniły się do zbudowania wysokich referencji sportowych firmy Longines. Bazując na swym historycznym związku ze sportem, firma zaczęła sponsorować gimnastykę i zawody konne w skokach przez przeszkody, dyscypliny wyrażające w sporcie podstawowe wartości firmy w zakresie precyzji i elegancji.

W roku 2006, Longines obchodził 80-tą rocznicę mierzenia czasu podczas zawodów skoków przez przeszkody, dyscypliny, w której firma zadebiutowała w 1926 podczas Międzynarodowego Konkursu Hippicznego w Genewie. Od tego czasu, firma Longines sprawowała funkcję sędziowską w ponad stu krajowych i międzynarodowych zawodach w skokach przez przeszkody w Europie i w Ameryce Północnej, świadcząc usługi pomiaru czasu we wszelkiego rodzaju zawodach, w tym podczas Mistrzostw Świata, Mistrzostw Europy, Igrzysk Olimpijskich oraz podczas wielu mitingów CSIO, jak również, ostatnimi czasy, w zawodach Ligii Państw Arabskich.

Rok 2006 przyniósł również powrót firmy Longines na stoki górskie, ponieważ podjęła się ona pełnienia funkcji oficjalnego chronometrażysty podczas organizowanych przez FIS zawodów Alpejskiego Pucharu Świata 2006-2007. Powrót firmy do narciarstwa wskrzesza znakomitą tradycję pomiaru czasu zapoczątkowaną w 1933 w Chamonix oraz ogromne pokłady towarzyszącego jej historycznego doświadczenia. Ponadto, doświadczenie firmy Longines w zakresie pomiaru czasu podczas zawodów sportowych wykracza daleko poza te dyscypliny, z którymi jest ona obecnie kojarzona. Dzięki licznym urządzeniom i systemom do pomiaru czasu, opracowanym przez firmę przez całe lata jej działalności, firma uczestniczyła w niezliczonej ilości imprez sportowych.

Oprócz Igrzysk Olimpijskich, firma Longines uczestniczyła w wielu prestiżowych zawodach, w tym również w 31 edycji wyścigu Tour de France. Doskonała znajomość zaawansowanych technologii pozwoliła jej wziąć udział nawet w wyścigach Formuły 1, wydarzeniu, które ostatecznie doprowadziło do prestiżowej współpracy z włoskim Ferrarri.

Zawody sportowe nie są jedynym obszarem, na którym firma zademonstrowała swoją wiedzę fachową w zakresie pomiaru czasu. Jako oficjalny dostawca Międzynarodowej Federacji Aeronautyki (FAI) od roku 1919, firma Longines wyposażyła świat lotów załogowych w narzędzia do pomiaru czasu, niezbędne do ustanowienia, a następnie potwierdzenia licznych rekordów świata w lataniu – a szczególnie podczas historycznego, ludzkiego i technicznego wyczynu, czyli pierwszego, nieprzerwanego samotnego lotu nad Północnym Atlantykiem, wykonanego przez Charlesa Lindbergha w 1927 roku. Narzędzia opracowane i zbudowane przez Longines towarzyszyły w wyczynach wielu światowej sławy odkrywcom i podniebnym pionierom.

Postawą jest Elegancja

Ponadczasowa elegancja firmy Longines, obecnie jednej ze spółek Swatch Group, opiera się na bogatym, stale aktualizowanym dziedzictwie projektowania, wyrażonym w postaci subtelnego połączenia klasycznego ducha i innowacyjnej wytworności.

Jej czasomierze ucieleśniają historię korporacyjną naznaczoną licznymi, własnymi technicznymi i stylizacyjnymi zdobyczami, opracowanymi we własnych zakładach projektowych i wytwórczych, gdzie dużą uwagę zwraca się na profil produktów.

Ruch Art Deco i jego osiągnięcia był częstą inspiracją dla firmy, w szczególności w przypadku opracowywania mechanizmów, w kształcie tonneau, owalu lub trójkąta, zaprojektowanych do zegarków reprezentujących najważniejsze style tego fantastycznego okresu. Dbałość o szczegół oraz złożoność, jakie zawsze charakteryzują modelowe linie firmy, gwarantują delikatną i oryginalną stylizację tak wyraźnie je wyróżniającą, budując reputację elegancji, która przyniosła firmie Longines liczne nagrody Złotej Róży Baden-Baden w dziedzinie stylizacji za doskonałość jej projektów. W ten sposób nieustanna innowacyjność techniczna oraz cele estetyczne, otwarte na świat sztuki i trendów mody, łączą się w czasomierzach Longines.

Jako firma wykazująca od samego początku ogólnoświatowe ambicje, Longines dumny jest z tworzenia swoich czasomierzy i z historycznych wartości im towarzyszących oraz z ich dostępności w ponad 130 krajach. Jednak ponad wszystko inne, jej różnorodne działania na całym świecie mają wzgląd na jedną nadrzędną zasadę: kult elegancji.

Zegarki Longines w sklepie W.Krzyś

 
  • udostępnij:
powrót
.
Ta strona korzysta z plików Cookie zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w zakładce Polityka prywatności